سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























مهندسی ماشین های کشاورزی (زندگی)

شاید بیش از یک سال است که جهت امر خیر در تلاش هستم تا بتوانم در انتخاب ، دچار مشکل نشوم. برای رسیدن به هدفم سعی کردم مطالعاتی در این زمینه داشته باشم و از مشاوران مورد اعتماد نیز استفاده کنم. در این مدت خواستگاری های فراوانی صورت گرفت که تا کنون تقدیر بر این بوده همچنان بدنبال مورد مناسب کفش هایمان را بساویم . اما این خواستگاری ها که بنده از آن به عنوان "کنکور ازدواج" یاد می کنم تجارب مفید و سازنده ای برایم در بر داشتند.
 در جلسات گفتگوی خواستگاری موارد جالب و قابل تاملی توجه مرا به خود جلب می کرد که شاید بازگو کردنشان من باب تجربه برای سایر دوستان مجرد مفید واقع شود .
یکی از موارد جالب اینکه متوجه شدم برخی افراد بسیار آرمانی فکر می کنند . از آنجا که بنده اکثرا با خانواده های مذهبی سر و کله زدم این موارد بیشتر به چشم می خورد . برخی افراد در انتخاب همسر به دنبال شخصی هستند که از لحاظ مسائل دینی نه تنها به واجبات بسیار پایبند باشد بلکه به مستحبات نیز اهمیت بدهد .شاید منتظر شخصیت عرفانی و نورانی با روح بلند و ضمیری روشن هستند که نتیجه سال ها زهد و عبادت می باشد . به نظر می رسد انتظار چنین خصوصیتی از یک جوان غیر منطقی باشد .
در مورد مسائل اعتقادی چنان سوالات کلیدی و کنکوری از طرف مقابل سوال می کنند که واقعا کنکور ازدواج را با کنکور تحصیلی اشتباه می گیرند . ممکن است جوانان امروزی به صورت مکتبی و تئوری با موارد اصولی و اعتقادی برخورد نکرده باشند اما نسبت به ارزشها معتقد و پایبند باشند .در یکی از موارد من گزینش ورودی حوزه علمیه را در جلسه خواستگاری احساس کردم ! و یا در مواردی یک جلسه سیاسی را بیش از یک جلسه خواستگاری احساس کردم !
در بعضی از موارد نیز متوجه شعاری بودن رفتارها و یا اهداف بودم ! یا واقعا فرد چنان خودسازی نموده است که نسبت به حرفش کاملا پایبند است و یا وافعا در حد یک شعار بوده و بعدا خود نیز متوجه آن خواهد شد.البته تشخیص آن با طرح سوالات متفاوت کار ساده ای می باشد . به هر حال برخی از گفته ها واقعا در حد شعار است و این نشان دهنده عدم تعقل و تفکر و یا عدم شناخت خود قبل از ازدواج می باشد . یکی از عوامل مهم در ازدواج در ابتدا شناخت خود و تفکر در مورد معیارها وخواسته های فردی و شخصی از زندگی و همسر آینده می باشد . اگر چنین امری تحقق پیدا نکند مسلما پیدا نمودن همسر ایده آل نیز کار بسیار سختی خواهد شد . در نتیجه ازدواج نا موفقی نیز بهمراه خواهد داشت .  
سخت گیری نسبت به برخی مسائل ساده و پیش و پا افتاده ، ساده گرفتن برخی مسائل مهم و حیاتی که می تواند شیرازه زندگی مشترک را برهم زند و یا نادیده گرفتن حد اقل مسائل مادی با تفکر ساده زیستی و پرهیزکاری جهت رسیدن به خدا ! موارد جالب توجه در کنکور ازدواج است .
شاید پایه برخی عوامل احساسی عمل کردن و برخی دیگر سخت گیری بی مورد و خشک مقدس بودن باشد . افراط و تفریط در هر مسئله ای مخرب و زیانبار است .
احتمالا ادامه دارد...


نوشته شده در یکشنبه 89/3/9ساعت 11:31 صبح توسط یحیی خدایان نظرات ( ) |


Design By : Pars Skin


[ وضعیت من در یاهو ]

[ ?پست الکترونیک ]

[ ? پارسی بلاگ ]


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «